Succes op wedstrijden Flaes

Lobke BlomSinds twaalf jaar zijn er zaterdag 10 januari en zondag 11 januari op De Flaes in Esbeek weer schaatswedstrijden op natuurijs gehouden. Zaterdag was er een marathon en zondag een kortebaanwedstrijd.

Marathon Zaterdag

In een wedstrijd over 40 kilometer voor de mannen won Gerben van Hest van IJCT de sprint van Tonnie Westerlaken uit Schijndel. De derde plaats was voor Thijs Blom die het tweetal snel naderde, maar net te laat kwam om mee te doen om de winst. Onder de deelnemers bevonden zich meerdere IJCT-ers, zo werd Peter Huijben 7e, Marcel Vaartjes 9e, Vincent van Wersch 10e en Ward Wijnant 13e.

Bij de dames ging de tweede plaats naar Kimberly van Gaubergen en de derde plaats ging naar Monique Staps. De vierde stek was weggelegd voor Marscha van Gaubergen.

Zie het fotoalbum voor foto’s van de wedstrijd.

Kortebaanwedstrijden zondag 11 januari 2009

In allerlei categorieën wisten leden van IJCT prijzen in de wacht te slepen.  De officiele uitslag is op dit moment nog niet in ons bezit, maar wordt snel toegevoegd. Zie verder het fotoalbum.