marathonschaatsen_1

Successen bij GK-marathon

marathonschaatsen_1De afsluiting van het marathon seizoen werd dit jaar voor het eerst ingevuld met een gewestelijk kampioenschap. Met succes, zo blijkt!

Normaal gesproken wordt het einde van het seizoen afgesloten met de competitie finale maar dit jaar was het anders. Na de successen tijdens deze finale werden ook nu weer verschillende prijzen in de wacht gesleept.

Bij de dames, mocht Karen Teuling na een wedstrijd over dertig ronden de eerste prijs in ontvangst nemen, voor Anne-Carine Abeelen en Martine Dubling. Naast Karen, werd Monique Staps nog zevende bij de dames.

Bij de dames junioren B ging de derde plaats naar Lobke Blom die Ilona Grandia en Annemarie Pasveer voor zich moest dulden.

In de wedstrijd over zestig ronden voor de Masters konden de IJCT-er zich niet bij de eerste tien rijden. Piet Bouten moest namelijk genoegen nemen met een twaalfde plaats, Dirk Spoelstra werd 21e.

Voor de senioren stonden vijfenzeventig ronden op het programma. Hier stonden bovendien toch wel de meeste IJCT-ers aan de start. Die dan ook nog in de uitslag voor komen. Met Thijs Blom finishend achter Jochem en Nick Uithoven, werd toch het podium bereikt. Peter Cleijsen moest genoegen nemen met een vijfde plaats voor Bart Bouten en Erik Agterdenbos. Ward Wijnant werd daarnaast negende.

Uitslagen GK-marathon

Lobke Blom