Lotte Groenen wint Regiocompetitie Marathon

Het was weer een marathon avondje, een programma met jeugd dat strijd voor de laatste mogelijkheid om zich te kwalificeren voor het NK Jeugd Marathon, te verrijden op 17 februari 2018 in Tilburg. or de pupillen A en B en junioren C de kwalificatie voor het NK Jeugd Marathon in Tilburg op 17 feb 2018 van belang was.

De start was voor de pupillen B t/m gelijktijdig met de jongens en de meisjes. Direct na de start werd er al flink gas gegeven, oa door Geophrey en Maud. In deze wedstrijd werd Geophrey mooi 2e. Direct na de kleinste jeugd was het de beurt aan de meisjes en jongens pupillen A. Meteen na de start werd er door de 5 dames hard gereden, waar de 3 jongens netjes aanhaakten. En ja, er kan er maar 1 de winnaar zijn: Lotte Groenen. Van harte gefeliciteerd. Vervolgens de beurt aan de 12 ronden tellende meisjes junioren C competitie waar Sterre een nette 3e plek pakte. Bij de jongens, een mooie strijd door Kurt, Thomas, Pepijn en Sem, waar Kurt uiteindelijk 5e werd.

Het is nu aan de GTC Marathon om de afvaardiging voor het NK Marathon vast te stellen. Voor de pupillen A en B betreft dit een nationale wedstrijd. Voor de C, B en A-jeugd is sprake van een heus NK.