Verslag pupillentoernooi

Voor de laatste keer in 2017 mochten ze het ijs op, de wedstrijdpupillen van IJsclub Tilburg. In Eindhoven deden ze mee aan het jaarlijkse pupillentoernooi. Bij dit toernooi mag elke vereniging een ploeg van zes kinderen mee laten doen in verschillende leeftijdscategorieën. De deelnemende verenigingen kwamen van ver: er waren ploegen uit Hengelo, Alkmaar en Wilnis.

Tegen het geweld van IJsclub Tilburg konden ze echter niet op. Het geel-blauw was prominent aanwezig in Eindhoven door de inzet van onze toppers: Floor Groenen, Maud Biezen, Lotte Groenen, Geophrey Coenraad, Siem Schouten en Hugo Krul. Samen waren zij goed voor zeven persoonlijke records!

Tijdens de prijsuitreiking mocht dan ook de ene na de andere medaille in ontvangst worden genomen en werden we winnaar van het eindklassement van het pupillentoernooi. Maud Biezen slaagde er zelfs in om in de prijzen te rijden, terwijl zij moest schaatsen tegen kinderen uit een oudere leeftijdscategorie.

Als klapper op de vuurpijl won Tilburg ook nog eens de Team Sprint. Dit is een spectaculair nieuw onderdeel waarbij drie schaatsers in een treintje achter elkaar rijden en elke ronde de voorste schaatser van kop gaat en stopt. De derde schaatser zet de uiteindelijke tijd. Geophrey, Siem en Lotte reden deze wedstrijd perfect en maakten gelegenheidscoach Joost Hermans trots. De echte coach zat helaas met rugpijn thuis, maar ook Ruud mag zeer tevreden zijn met zijn jeugd.