Friso Emons gehuldigd

Op donderdag 20 april is ons lid Friso Emons gehuldigd op het stadhuis voor zijn gouden race in de aflossing bij het EK shorttrack in Gdansk. Uit handen van wethouder Maarten van Asten ontving hij een plakkaat en natuurlijk de bloemen, in het bijzijn van familie, bestuur IJCT en team sport Tilburg.

Tilburg is trots op zijn (top) sporters en om die reden besteden we veel aandacht aan sport, om nog meer sporters naar de top te brengen

Friso is al lid van IJsclub Tilburg, nog voordat de ijsbaan in Tilburg gebouwd is. Met zijn ouders reed hij naar Eindhoven en Breda, en werd al snel duidelijk dat shorttrack iets meer was dan gewoon een beetje sporten. Al snel ging hij via shorttrack STB naar landelijke toernooien en kwam in Heerenveen terecht waar hij inmiddels deel uitmaakt van de landelijke selectie. Zo zie je maar hoeveel talent er binnen IJsclub Tilburg is en ook daadwerkelijk door kan groeien naar topsport, niet alleen op de lange baan maar ook in shorttrack.

Friso, van harte proficiat met dit mooie plakkaat.