IJsclub Tilburg verhuurt vier soorten schaatsen voor het hele seizoen:

1. Combinoren in de maten 28 t/m 43
  2. Lage noren met verstelbare schoen in de maten maat 31/34 en 35/37
  3. Maple shorttrackschaatsen in de maten 37 t/m 42
  4. Maple shorttrackschaatsen met verstelbare schoen in de maten 31/34 en 34/37

De huur voor combinoren bedraagt € 25,00 en € 25,00 borg per schaatsseizoen.

De huur voor lage noren bedraagt € 60,00 en € 60,00 borg per schaatsseizoen.

De huur voor shorttrackschaatsen bedraagt € 50,00 en € 50,00 borg per schaatsseizoen.

Beschikbaarheid

De schaatsen worden verhuurd zolang de voorraad strekt. De schaatsen worden verhuurd aan actieve leden van IJsclub Tilburg en schaatsers die shorttrackles volgen bij IJsclub Tilburg. Wanneer je je aanmeldt voor het nieuwe seizoen en gebruik wilt maken van de schaatsverhuur, dan kun je dit op het aanmeldingsformulier aangeven. Na je aanmelding ontvang je bericht waar en wanneer je de schaatsen kunt ophalen (let op! de uitleen van de combinoren en shorttrackschaatsen gaat niet via de ijsbaan).

• Als het in de lijn der verwachtingen ligt dat een maat schaatsen niet verhuurd zal gaan worden in het seizoen, kunnen deze worden verhuurd aan deelnemers van het Schaatscollege of Schaatsteam Brabant.
  • Als in de loop van het seizoen je voeten zijn gegroeid kun je de schaatsen ruilen voor een grotere maat mits deze leverbaar zijn.
  • Als je je hebt ingeschreven voor het huren van schaatsen en er zijn geen passende schoenen op voorraad, worden de op voorhand berekende kosten gecrediteerd. Je kunt je dan voor een passend model eventueel wenden tot onze adverteerders, die ook schaatsen in de verhuur hebben.
  • Lage noren zijn vooralsnog alleen beschikbaar voor de groepen: – Kleine jeugd groep 4 en 5 – Midjeugd – Combi midjeugd / wedstrijd

Huurschaatsen goed afdrogen

De schaatsen dienen tijdens het seizoen goed te worden onderhouden als waren ze je eigendom. Doe steeds beschermers om de ijzers als je van het ijs gaat. Ga je naar huis, droog je schaatsen dan goed af en laat ze niet in de beschermers liggen, maar leg ze droog weg op een plaats waar de ijzers niet kunnen beschadigen. Aan het eind van het schaatsseizoen krijg je bericht wanneer je de schaatsen weer moet inleveren. Als ze nog in goede staat zijn, krijg je de borg weer terug.

Combinoren

Lage noren