Gezellig Kleine banentoernooi

Maud Lugters op het mini banen toernooiZaterdag de 17e was er een gezellig kleine banentoernooi in Tilburg. Kinderen vanschaatsverenigingen uit de regio reden om het hardst in hun eigen categorie.Lees meer over deuitslag en kijk in het foto-album.
Deze keer was het de beurt aan de allerjongste deelnemers (categorie F en E) en aan de aller oudste (de A’tjes en B’tjes). In totaal waren er 10 kinderen van ijsclub Tilburg actief en dat ze goed gereden hebben bleek wel uit de uitslagen. De ochtend begon met de E’tjes en F’jes die twee keer een 500m reden. Na een korte pauze was het de beurt aan de A’tjes en B’tjes die één 500m reden en één 1000m of 1500m.

Bij de allerjonste meisjes werdMaud Lugters, ondanks een val in de eerste rit, 1e.DewiLanslots presteerde het, in diezelfde categorie om 13e te worden. Bij de jongens F lukte het Pim Zegers, met val in de tweede rit, op een16eplek te eindigen.
Bij de meisjes E eindigde Laure Vonhout en Sanna Maasen achter elkaar op een gedeelde 11e en 13e plek, beide helaas wel met val. Bij de jongens E werden Kenny de Leeuw en Oscar Feelders 5e en 6e. Luuk Princen belandde, met val, op een gedeelde 13e plaats.

Na een korte pauze voor de begeleiding (tijd voor koffie/thee en taart!) was het de beurt aan de catogorien A en B om te laten zien wat ze konden presteren. In deze categorie waren Joep Mater (1e) en Stefan Claus (5e) actief die beide alles hebben gegeven.

Tevens reden alle categorien ook een marathon waarbij het aantal ronden werd aangepast op de leeftijden. Ook hierbij werd er door de leden van de ijsclub goed gepresteerd. Zo werden Maud en Joep allebei eerste in hun categorie. Kenny en Oscar eindige wederom na elkaar op een 5e en 6e plek en Stefan bemachtige ook een 6e plek in het klassement.

De volledige uitslag kunt u hier terugvinden.