Deze jeugdgroep is voor jongeren van 13 t/m 17 jaar, die graag kennis willen maken met het schaatsen. Je krijgt dan iedere zaterdag van 09.45  tot 10.45 uur les op de 400m baan. Zo kun je de basistechniek van het schaatsen onder de knie krijgen. Ook als je het leuk vindt om te schaatsen, maar geen wedstrijdambitie hebt, is dit een leuke groep om toch met de schaatssport bezig te zijn. Het schaatsen op noren is bij de jeugdgroep verplicht.

Huur combinoren

IJsclub Tilburg heeft voor de jeugd combinoren beschikbaar. Combinoren zijn schaatsen met hoge kunststof schoenen. De voordelen van de combinoren zijn dat je stevig staat, niet kunt zwikken en je voeten warm blijven. Het is zo makkelijker om op noren te leren schaatsen.

Wanneer je je aanmeldt voor het nieuwe seizoen en gebruik wilt maken van de combinoren kun je dit op het aanmeldingsformulier aangeven. Na je aanmelding ontvang je bericht hoe laat en waar je de combinoren kunt ophalen (let op! De uitleen van de combinoren gaat niet via de reguliere schaatsverhuur van de ijsbaan).

De kosten voor de combinoren bedragen € 25,00 per schaatsseizoen plus een borg van € 25,00. Aan het eind van het schaatsseizoen krijg je bericht wanneer je de combinoren weer moet inleveren. Als ze nog in goede staat zijn krijg je je borg weer terug.

Huur kleding

Helaas is er geen kleding meer te huur, omdat er geen vrijwilliger is gevonden voor de kledingcommissie.

Kosten en aanmelding

Nu aanmelden

Deelname aan schaatsles en training is gekoppeld aan lidmaatschap van IJsclub Tilburg. Voor de toegang tot de Ireen Wüst IJsbaan koop je een schaatspas-IJCT (door de gemeente verplicht gesteld). Voor het maken van passen brengt gemeente Tilburg kosten in rekening.

Door het invullen van het aanmeldingsformulier bereken je vanzelf de kosten die IJsclub Tilburg in rekening brengt. Kijk voor een actueel totaaloverzicht van onze kosten bij Tarieven. Daarnaast brengt gemeente Tilburg aanvullende kosten in rekening voor het maken van passen.