Natuurijs, daar doen we het voor! Altijd weer spannend of een vorstperiode lang genoeg aanhoudt. Op onze website vind je tijdig berichten over de ijskwaliteit op De Flaes, het geliefde ven bij Esbeek (lekker groot en ondiep, dus snelle ijsgroei). Bij aanhoudend goed ijs organiseert IJsclub Tilburg ook wedstrijden op De Flaes.

Natuurijs op de Flaes

Soms moeten we wat verder rijden om geschikt ijs te vinden: naar Loosdrecht, de Gouwzee of de Beulakkerwiede in de Kop van Overijssel. Het is een paar uurtjes rijden, maar je beleeft dan wel een onvergetelijke dag. Onderlinge afspraken om samen te reizen komen binnen onze vereniging gemakkelijk tot stand. En ook met onze website willen we een podium bieden voor deze initiatieven.

Jaarlijks gaat een aantal leden naar de Weissensee in Oostenrijk. Ook hier nemen onze leden onderling initiatieven.

Wedstrijden op natuurijs

Natuurijs, in binnen- en buitenland, is ook een ideale omgeving om in wedstrijdverband uit te blinken. Diverse leden van IJsclub Tilburg bereiken met regelmaat een podiumplaats in natuurijsklassiekers, in marathons of NK kortebaan op natuurijs. En verder ook de officiële Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee. Volg de nieuwsberichten op onze website!