Groepsfoto

Wil jij ook schaatsen zoals Ireen Wüst? Of wil je tijdens de vorstperiodes goed kunnen schaatsen? Dat kun je leren tijdens de schaatslessen van IJsclub Tilburg. Het schaatsseizoen begint op 7 oktober 2023 en 31 maart 2024 sluiten we het seizoen.

Groepsfoto

Het doel van de schaatslessen is om jou op een speelse en ontspannen manier te leren schaatsen. De schaatslessen zijn voor kinderen vanaf 4 jaar en er wordt onderscheid gemaakt in drie verschillende groepen. Als je op de link klikt, vind je meer informatie over de desbetreffende groep.

Overzicht jeugdschaatsen

Dag Lestijden Activiteit Plaats
zaterdag 08:45-09:45 jeugd niveau 5-7 (4 t/m 12 jaar) 30x60m baan
09:45-10:45 jeugd niveau 4-6 (4 t/m 12 jaar) 30x60m baan
11:00-12:00 jeugd niveau 1-4 (4 t/m 12 jaar) 30x60m baan
09.45 – 10.45 Jeugdgroep (13 t/m 17 jaar) 400m baan
maandag

Shorttrack combinatie beginners en gevorderden 30x60m baan

Gratis proefles

Kinderen die een gratis proefles willen, kunnen zich daarvoor opgeven via het aanmeldingsformulier. We stellen, indien beschikbaar, een mooie set combinoren ter beschikking voor de duur van de proefles, waarmee je dus direct op ECHTE noren schaatst. Je mag hier natuurlijk ook op je eigen schaatsen aan mee doen, of je kunt schaatsen huren op de ijsbaan.

Aanmelden gratis proefles

Trainers

Om alles in goede banen te leiden en de lessen te verzorgen zijn elke zaterdag ±20 vrijwilligers op de baan aanwezig. Elke lesgroep heeft een gediplomeerde trainer en een assistent. Zij geven het hele seizoen les aan dezelfde groep. Voor vragen en opmerkingen kunnen jij of je ouders altijd terecht bij de trainers van jouw groep. Zij geven graag antwoord op je vragen of verwijzen je door naar de Coördinator afdeling Jeugd.

Schaatsvaardigheidspaspoort

Bij het begin van het seizoen ontvangt de jeugd een schaatsvaardigheidspaspoort, waarin gedurende het seizoen de vorderingen van het jeugdlid worden genoteerd. Dit volgens de normen en regels van de KNSB. Zo wordt jouw schaatsniveau bepaald. Dit paspoort gaat de hele opleiding mee. We sluiten het seizoen af met een wedstrijd om te kijken of je een bronzen, zilveren of gouden medaille haalt in jouw schaatsvaardigheidsniveau.

Op advies van de KNSB en voor de veiligheid van de kinderen adviseren wij dringend de kinderen een helm te laten dragen bij de lessen. Er zijn speciale schaatshelmen, maar een fietshelm is ook goed.