De Midjeugd is de opstap naar de wedstrijdjeugd. Tijdens de lessen van de kleine jeugd leer je de beginselen van het schaatsen. Als je technisch al redelijk goed kan schaatsen wordt je uitgenodigd voor de Midjeugd.

Tijdens de trainingen van de Midjeugd gaan we meer in op de techniek van het schaatsen.. De training is altijd op zaterdagmorgen van 10:00 tot 11.00 uur op de 30x60m baan. Voorafgaande aan de training gaan we gezamenlijk inlopen van 9.30 tot 9.45 uur.

Schaatsen

Als je gaat schaatsen bij de Midjeugd dan adviseren we lage noren. Tijdens de trainingen van de Mid-Jeugd is een belangrijk onderdeel van de training de stabiliteit in de enkel en de schaatshouding. Deze worden beperkt/beïnvloed door het dragen van combinoren. Vandaar dat het dragen van lage noren sterk wordt geadviseerd. Meer informatie hierover kun je vragen via de afdeling jeugd.

Kleine Banen Toernooi

Als je uitgenodigd word voor de mid-jeugd adviseren we ook deel te nemen aan het Kleine Banen Toernooi. Tijdens deze wedstrijdjes schaats je tegen leeftijdsgenootjes en kun je ervaring opdoen in het wedstrijdschaatsen. Daarnaast kun je ook een echt schaatspak van IJsclub Tilburg huren. Meer informatie kun je vinden onder het kopje Kleine Banen Toernooi. Aanmelden kan via het aanmeldingsformulier

Trainingskamp deelnemers Kleine Banen Toernooi

Deelnemers aan het Kleine Banen Toernooi kunnen deelnemen aan het trainingskamp. Tijdens dit kamp gaan we elke dag schaatsen, maar vooral veel plezier maken. Meer informatie kun je vinden onder het kopje Trainingskamp.

Shorttracktraining

Om verschillende diciplines van de schaatsport te beoefenen is er voor de leden van de mid-jeugd op maandagavond een shorttracktraining.

Kosten en aanmelding

Nu aanmelden

Deelname aan schaatsles en training is gekoppeld aan lidmaatschap van IJsclub Tilburg. Leden kopen de schaatspas-IJCT waarmee je tijdens verenigingsuren toegang hebt tot de Ireen Wüst IJsbaan. Wil je meer uren komen schaatsen, dan kan je met het lidmaatschap van IJCT bij Gemeente Tilburg een abonnement voor de publieksuren aanschaffen. Af te rekenen bij de kassa van T-kwadraat (1 jaar geldig vanaf aankoopdatum) : € 78,20

Door het invullen van het aanmeldingsformulier bereken je vanzelf de kosten die IJsclub Tilburg in rekening brengt. Kijk voor een actueel overzicht van onze kosten bij Tarieven. Daarnaast brengt gemeente Tilburg aanvullende kosten in rekening voor het maken van passen.