Deze training voor jeugdleden in de leeftijdscategorie 8 tot en met 14 jaar maakt gebruik van oefeningen en materiaal uit de schaatsdiscipline ‘shorttrack’. Je gaat hiermee zichtbaar vooruit in je bochtentechniek. Dat ga je zeker merken als je ook deelneemt aan het Kleine Banen Toernooi.

De aanmeldingen  worden verdeeld in twee groepen. De indeling van de groepen wordt bepaald door de trainers voorafgaande en gedurende het schaatsseizoen. De groep van 17.30 uur is voor de jeugd met ervaring en de groep van 18.45 uur voor beginners.

Locatie: 30×60 meter baan Ireen Wüst ijsbaan
Dag: Maandagavond
Tijd: 17.30 uur tot 19.45 uur (zowel beginners als gevorderden)

Bocht

Deelname-eisen

• Jeugd (pupillen en junioren) die de techniek beheerst om het rechte stuk te kunnen schaatsen en minimaal 2 jaar schaatsles heeft gehad of is uitgenodigd om deel te nemen.
  • Er gelden geen tijdslimieten.
  • IJsclub Tilburg adviseert shorttrackschaatsen. Deze hebben door de vorm en buiging meer stabiliteit en snelheid in de bocht. We verhuren ook shorttrackschaatsen.
  • Een Helm (fietshelm of skatehelm) en handschoenen zijn verplicht.
  • Snijvaste scheen- en kniebeschermers worden geadviseerd
  • Ouders van jeugdleden zijn verplicht om te helpen bij het opbouwen en afbreken van de kussens

Groepsfoto clubtoer

Voorbeeldtraining

Gevorderden

Gevorderde shorttrackschaatsers kunnen deelnemen aan trainingen die verzorgd worden door Shorttrack Brabant (STB). Deze trainingen vinden plaats op zondagavond in Den Bosch en donderdagavond in Breda.

Zie voor info: Shorttrack Brabant