Schaatslessen beginners

Voor beginnende schaatsers die nog nooit of bijna nooit geschaatst hebben, zijn er lessen in de basistechnieken, gericht op: balans, houding, techniek op het rechte eind en bocht. Ook voor enigszins gevorderde schaatsers die al een redelijk stuk kunnen rijden, maar nog onvoldoende de bocht beheersen, is er ruimte om hieraan deel te nemen. De lessen op dit niveau worden gegeven op de 30 x 60 meterbaan in de Ireen Wüst IJshal.

Schaatstrainingen gevorderden

De gevorderden krijgen training op de 400 meterbaan. Enige beheersing van de bochttechniek is daarvoor wel gewenst. Op dit niveau wordt de techniek verfijnd en toegepast bij wat meer snelheid. Ook het duurvermogen wordt opgevoerd. Binnen deze groepen wordt gewerkt op 4 niveaus (niveau 3 t/m 6).

Bij nieuwe leden wordt het schaatsniveau door de trainers beoordeeld, waarna je in de juiste groep wordt geplaatst.

Niveau Doelstelling Baan
1. Beginners Leren recht op de schaatsen te staan 30 x 60
2. Gevorderde beginner Doorontwikkelen techniek + begin bochten 30 x 60
3. Gevorderden Doorontwikkelen techniek + begin bochten 400
4. Schaatsers goede techniek Goede techniek + bochten verbeteren 400
5. Schaatsers goede techniek Trainen op conditie en snelheid
Trainen voor o.a. toertochten
6. Schaatsers goede techniek Trainen tegen wedstrijdniveau aan 400

Aanmelden voor schaatsles/training

Extra trainingsmogelijkheid voor gevorderde recreanten

Voor de gevorderde recreant heeft IJsclub Tilburg de mogelijkheid om op de wedstrijduren extra te trainen. Dit is een extra training die je volgt naast je gewone training op de maandag of zaterdag. Voor meer informatie neem contact op met afdeling wedstrijd.

Dagen en tijden

Dag Les/trainingstijden Niveau Baan
Maandag 20.00 – 21.00 uur Niveau 1 en 2 30 x 60
19.45 – 20.45 uur Niveau 3, 4, 5 en 6 400
21.00 – 22.00 uur Niveau 3, 4, 5 en 6 400
19.45 – 22.00 uur Recreanten zonder les
Zaterdag 08.45 – 09.45 uur Niveau 1, 2 30 x 60
08.45 – 09.45 uur Niveau 3, 4, 5 en 6 400
10.00 – 11.00 uur Niveau 3, 4, 5 en 6 400
08.45 – 11.45 uur Recreanten zonder les

Let op: Niveau 1 en 2 zijn niet beschikbaar op zaterdag van 10.00-11.00 uur.

Indien er geen plaats meer is op het gekozen tijdstip, is er de mogelijkheid om je via het aanmeldformulier op de wachtlijst te laten plaatsen. Op volgorde van binnenkomst delen wij je vervolgens in, zodra er plaats is. Wij adviseren je wel voor een andere lestijd in te schrijven, die later eventueel naar het gewenste tijdstip kan worden omgezet.

Kosten en aanmelding

Deelname aan schaatsles en training is gekoppeld aan lidmaatschap van IJsclub Tilburg. Voor de toegang tot de Ireen Wüst IJsbaan koop je een Schaatspas-IJCT (door de gemeente verplicht gesteld).

Door het invullen van het aanmeldingsformulier bereken je vanzelf de kosten die IJsclub Tilburg in rekening brengt. Kijk voor een actueel overzicht van onze kosten bij Tarieven. Daarnaast brengt Gemeente Tilburg aanvullende kosten in rekening voor het maken van passen.

De hoogte van het trainings- of lesgeld is afhankelijk van de training of les waarvoor je inschrijft. Neem je aan meerdere trainingen deel, dan wordt ook meerdere malen de trainingsbijdrage berekend.

Voorbeeldberekening voor nieuwe leden

Lidmaatschap € 35.00