marathonschaatsen_1

Successen in marathoncompetitie

marathonschaatsen_1Tijdens de marathon baancompetitie op 14 feburari j.l. in Eindhoven en Nijmegen, zijn er verschillende successen geboekt door IJCT-ers.

Piet Bouten is er helaas niet in geslaagd om de marathon baancompetitie bij de Masters op zijn naam te schrijven. Voor de finale wedstrijd stond Piet nog op een derde plaats op 4,1 punt achterstand op de nummer 1, Wiel van AKen. Deze ontbrak echter bij de finale, waardoor Piet zicht kreeg op de hoogte trede. Echter de nummer twee in het klassement van toen, Frans van de Bossche wist de finale te winnen, waardoor Piet slechts genoegen moest nemen met een tweede plaats in het eindklassement. De derde plaats was uiteindelijk voor Wiel van Aken. IJCT-er Dirk Spoelstra werd in het klassement 12e, Ad Timmermans 24e en Ad de Kort 26e.

Bij de dames gingen de meeste punten in de laatste Eindhovense marathon van het seizoen naar Lobke Blom. Met deze punten op zak kon Lobke na Imke van der Steen als tweede het podium beklimmen. De derde stek was voor Ànke Weerts.

Het klassement bij de heren C1 werd overtuigend gewonnen door Rik Koppelaar. Op bijna vijftig punten achterstand werd Thijs Blom 2e. In de laatste wedstrijd was de volgorde dan ook niet anders. Derde in het klassement en de daguitslag was Benjamin Willekens.

In de afsluitende wedstrijd voor de heren C2 wisten twee IJCT-ers het podium te vullen, Bart Bouten werd tweede achter Ricardo Overheul voor Erik Agterdenbos. In het eindklassement resulteerde dit in een achtste plaats voor Bart en een negende plaats voor Erik. Ondanks het ontbreken van Ward Wijnant in de finale, kwam hij toch nog voor in het eindklassement op een vijfde plaats.

Ook Monique Staps heeft een prima prestatie geleverd door in Nijmegen de laatste marathon voor de Travium Cup bij de dames te winnen. In de vier eerdere wedstrijden om de Travium Cup had zij ook al het podium gehaald, zodat ze in het eindklassement op een prachtige tweede plaats eindigt.

Uitslagen