Mooie uitslagen op NK Jeugdmarathon 2010

Op zaterdag 27 februari is in Hoorn het NK Marathon voor de jeugd verreden. Onder de deelnemers waren ook enkele leden van IJsclub Tilburg die door het gewest geselecteerd waren om deel te nemen aan dit Nederlands Kampioenschap.

De eerste rijders die het ijs op mochten voor hun eerste NK marathon van 8 ronden waren Joep Mater (12) en Koen Huijben (13). Zij werden in hun categorie, pupillen A, respectievelijk 19e en 22e van de in totaal 34 rijders.

Vervolgens was het de beurt aan Teun Huijben (15) om in de categorie Junioren C met 37 anderen na 12 ronden te finishen: hij eindigde in zijn debuutwedstrijd op een goede 25e plaats.

Na een baanverzorging verschenen 39 juniores B aan de start voor hun wedstrijd over 14 ronden. Namens IJsclub Tilburg stond Lobke Blom (17) op het ijs en zij kwam als 9e over de finishlijn, een onverwacht goede prestatie.

In de categorie Junioren A kwamen de laatste rijders van IJsclub Tilburg op het ijs. Kimberly van Gaubergen (18) eindigde na 18 ronden op een keurige 12e plaats. In totaal reden er 20 dames mee in haar categorie.

Thijs Blom (19) reisde na zijn goede presentaties in de baan- en regiocompetitie marathon (eerste en tweede plaats in het eindklassement) met positieve verwachtingen af naar Hoorn voor zijn laatste NK als junior. Na 25 hectische rondes schopte Thijs zijn schaats als 24e over de meet, helaas niet de prestatie waar hij vooraf op had gehoopt.

Na een sportieve en gezellige dag werd door de rijders en supporters met een tevreden gevoel de lange autorit naar huis weer ondernomen.