Prestaties IJCT leden op de Alpe D’huzes

Barend Pirncen Alpe D'huzesAd Timmermans, Alpe D' huzes

Op 3 juni vond in Frankrijk de Alpe D’huzes plaats. Onze leden Ad Timmermans en Cristel, Barend, Tim en Luuk Princen waren daar de afgelopen week actief en reden allen succesvol de Alpe D’huez op om geld in te zamelen voor KWF kankerbestrijding.

Cristel Princen, Luuk Princen, Tim Princen, Alpe D'huez

De tocht is meer dan alleen een fietsevenement. De week stond voor een belangrijk deel in het teken van de strijd tegen kanker. De zware berg van de buitencategorie staat daar symbool voor. De slogan van de Alpe D’huzes is “opgeven is geen optie”. Dit slaat natuurlijk niet alleen op de fietsprestatie maar ook op het streven van de wetenschap om kanker in de toekomst onder controle te krijgen en niet te vergeten de strijd die zieke mensen moeten leveren. Ad en Barend deden beide mee aan de officiele tocht op 3 juni en fietsten die dag 6 keer omhoog. Tim en Luuk reden eerder in de week al met Cristel de berg mee op. Een flinke inspanning voor deze kinderen maar het is ze gelukt. Het gezin Princen en Ad Timmermans hebben met hun team meer dan 100.000 euro ingezameld voor KWF kankerbestrijding mede door sponsoring van schaatsvrienden en de organisatie van een schaatsclinic waar vele leden van IJCT aan meewerkten.