finish_bord

Thijs Blom 2e in Regionaal Marathonklassement

finish_bordThijs Blom heeft zaterdag 5 maart, tijdens de finalewedstrijd in Eindhoven, zijn 2e plek in de Regiocompetitie veilig weten te stellen.

De regiocompetitie is een reeks van 14 marathonwedstrijden, die verreden worden op de banen Eindhoven, Breda, Geleen en sinds dit jaar ook Tilburg.
Gedurende het seizoen wist de 20-jarige aanvaller 9 keer het podium te bereiken, waarvan hij twee maal het hoogste schavot mocht betreden.
Deze prestaties zijn voldoende voor promotie naar de nationale B-divisie: “Helaas zal ik deze stap nog een jaar moeten uitstellen, want volgend jaar ga ik in het buitenland studeren en schaatsen zal daar niet mogelijk zijn”.

In de slotwedstrijd bij de C2 was ook YCT rijder Erik Agterdenbos (21) van voren te vinden. Erik verdedigde de clubkleuren met verve, want na een wedstrijd met veel kopwerk, spurtte hij naar een 2e plek in de daguitslag.

Bekijk de klassementen op: http://www.knsbzuid.nl/~ev-mar/uitslagen/20110305R.htm

Eerder al dit seizoen behaalden anderen YCT leden prachtige uitslagen in het eindklassement van de Baancompetitie Tilburg:

Dames:
1e Lobke Blom