Prima eerste schaatsweek Ireen Wüst IJsbaan

Vanaf 4 oktober is de Ireen Wüst IJsbaan weer geopend. Door de hoge buitentemperaturen werd de opening van de ijsbaan eerst even uitgesteld maar dinsdag werd de ijsbaan alsnog geopend. Die avond vonden meteen de eerste clubtrainingen plaats voor de wedstrijdschaatsers en inmiddels hebben ook de jeugd en de recreanten hun rondjes kunnen draaien. Ondanks het warme weer van de eerste dagen was het ijs al meteen van goede kwaliteit.

IJskwaliteit

Kort na de opening deden zich geruchten de ronde dat de ijskwaliteit niet goed zou zijn. Niets is minder waar, niet alleen de leden van IJsclub Tilburg, maar ook wedstrijdschaatsers vanuit verder gelegen ijsbanen die nog niet geopend zijn kwamen al genieten van het snelle Tilburgse ijs. Om dit te ontkrachten heeft IJCT Voorzitter Jan Hein Willemse het Brabants Dagblad de volgende brief gestuurd voor de ingezonden artikelen.

Prima eerste schaatsweek Ireen Wustbaan

Naar aanleiding van het artikel in het BD van woensdag j.l. waarin melding werd gemaakt van een gevaarlijke eerste schaatsdag wil ik dit, mede op verzoek van vele leden van de IJsclub Tilburg, geheel ontkrachten. Het is voor de direct betrokken medewerkers van het Sportbedrijf heel vervelend zo’n artikel te lezen waarbij de woorden van een lid helemaal uit de context zijn gehaald.

Wij hebben een eerste prima ijsweek gehad met goed en veilig ijs. Hieraan hebben juist de medewerkers van het Sportbedrijf van de gemeente wederom een prima bijdrage geleverd.

Jan-Hein Willemse
Voorzitter IJsclub Tilburg

Openingsweekend Ireen Wüst Ijsbaan 1 en 2 oktober geannuleerd

In samenspraak met het Brabants Dagblad, heeft de Gemeente Tilburg ook besloten om het openingsweekend van 1 en 2 oktober te annuleren en de abonneedag te verzetten naar zondag 20 november. Gezien de huidige buitentemperaturen en de technische mogelijkheden van de installaties kan het aanstaande weekend geen goede ijsvloer gegarandeerd worden. Het clinicprogramma voor zaterdag (19 november) komt hiermee te vervallen.