Cup7-FoskeTamarvdWalWint

Spannende KPN Marathoncup Ireen Wüst IJsbaan

Cup7-FoskeTamarvdWalWintOp 26 november organiseerde het Gewest in samenwerking met het sportcomplex T-Kwadraat de KPN Ireen Wüst IJsbaan Marathon, de 7e wedstrijd in het kader van de KPN Marathon Cup.  Met mooie winnaars zoals Arjan Stroetinga en Foske Tamar van der Wal was de avond een doorslaand succes, 600 bezoekers en zo’n 850 aanwezigen maakten deze avond sportief en spannend.

Een mooi evenement om naar te kijken zo was de mening van de bezoekers. Het niveau lag dermate hoog dat er geen groepje wist weg te rijden. Dat leidde uiteindelijk tot een eindspurt die bij de Top divisie die gewonnen werd door Arjan Stroetinga. Bij de dames won Foske Tamar van der Wal.

De officials van de KNSB spraken zich uit over de goede organisatie en zien mogelijkheden op deze baan voor internationale wedstrijden. Voorwaarde is dan wel dat de geluidinstallatie verbetert en de jurytoren ruimtelijk verandert, zodat de andere bocht zichtbaar is. Daarnaast zal van de ijsbaan op het middenterrein tijdelijk de boarding afgebroken moeten worden, zodat via een motercamera televisie verslag kan worden gedaan.

Cup7-PodiumHeren

Ook de rijders en rijdsters waren enthousiast over de accomodatie. Enkel de geluidsintallatie behoeft verbetering, aanwijzingen van de scheidsrechter via de speakers waren voor de rijders slecht te verstaan. Al met al een geslaagde wedstrijd die mede mogelijk gemaakt werd door het bestuur van IJCT, De Vennen en Braga en de leden van deze verenigingen die in grote getalen kwamen kijken. Natuurlijk had het helemaal niet gekund als de tientallen vrijwilligers zich niet voor 100% hadden ingezet. Allemaal heel hartelijk bedankt.  Klik hier voor de foto’s, hier voor een filmpje en hier voor de volledige uitslagen.

Het Organiserend Committee Ad Timmermans ,Jan op ’t Hoog en Jan de Bie