Nieuw Clubrecord Tom Hofker

Op dinsdag 10 januari 2012 ging Tom vol verwachting met zijn zus richting Heerenveen. Vorige week een 1.37 gereden op de 1000 meter zonder voluit te gaan, dus een record moest erin zitten. Helaas op de 500 meter starten in de binnenbaan.

Vooral voor Tom als shorttracker niet ideaal, maar uiteindelijk met een nieuw PR van 47.22 een mooie tijd, maar nog niet genoeg om de vorige recordhouder in te halen. Daarna een nieuwe kans op de 1000 meter. Hier lukte het wel. Na 1 ronde met de handen op de rug en de rest voluit reed hij een nieuw pupillenclubrecord op de 1000 meter van 1.35.20. Hiermee komt na 11 jaar een einde aan het laatste record van Rens van Korven. Dit record stamt nog van 6 januari 2001. Nu op naar de volgende afstanden. Dit moet lukken, want Tom is nog een pupil B. Dus shorttrack en langebaan gaat toch goed samen. Tom was afgelopen weekend ook 9e op het NK shorttrack waar hij met dispensatie meereed met de junioren C.