muijsbrons

Brons op NK Kortebaan voor Marvin Muijs

muijsbronsOp 8 februari 2012 mocht Marvin Muijs op uitnodiging meedoen aan het NK Kortebaan voor jongens junioren C en heeft daarbij de bronzen medaille weten te behalen.

De wedstrijd werd gehouden op natuurijs in het Friese plaatsje Grou. De temperatuur lag rond de -1 á -2 graden er was een snijdende wind, maar het ijs lag er prachtig bij. De schaatsers moesten telkens twee ritten rijden. Één rit met de wind mee en één rit tegen de wind in. Eerst nog de officiële opening met het Wilhelmus en de wedstrijd kon beginnen.Er werd gestart met ongeveer 36 deelnemers. Na de 1e ronde bleven er 20 deelnemers over. Na de 2e ronde bleven er 8 over en na de 3e ronde bleven er 4 rijders over voor de finale, waaronder Marvin.muijsbrons4

Er volgde een spannende finale waarbij de rijders de dalende temperatuur, de aantrekkende wind en de beginnende schemering moesten trotseren om hun podiumplaatsen te bemachtigen. Daarbij werden alle finale-ritten traditiegetrouw naar het dorp toe gereden, dus tegen de wind in. Uiteindelijk was daar de prijsuitreiking waarbij Marvin op nummer 3 het podium mocht betreden. Na de prijsuitreiking en het Wilhelmus kon Marvin moe maar voldaan huiswaarts keren, waar de volgende dag zijn spieren hem hielpen herinneren aan de prestaties van de vorige dag.