3x succes bij GK allround

In het eerste weekend van maart zijn er maar liefst 3 podiumplekken gehaald door leden van IJsclub Tilburg bij het gewestelijk kampioenschap in Breda. Karen Teuling won het klassement bij de dames senioren, Floris Gijzen pakte de derde plek bij de heren senioren en Vincent van Wersch werd tweede bij de heren masters.

Karen was dit weekend niet te stuiten, met 3 PR’s en 4 afstands-overwinningen was er geen kruid tegen haar gewassen. De langebaan trainingen bij Barend de afgelopen weken lijken hun vruchten afgeworpen te hebben. Fantastische prestatie!

Floris moest het opnemen tegen een paar stevige kleppers, maar hij wist zich zeer goed te handhaven op de 3e plek ondanks dat de rest van de concurrentie hem op de hielen zat.

Bij de masters was Vincent de titelverdediger op dit allround toernooi. Nadat hij de eerste 3 afstanden winnend kon afsluiten, was het toch niet mogelijk de voorsprong in het klassement op Adriaan Provoost groot genoeg te maken. Bij de afsluitende 5000m moest hij Adriaan voor laten gaan en verloor hij het zicht op de winst en moest genoegen nemen met de 2e plek.

Na de wedstrijden gaven allen aan zeer tevreden te zijn met hun prestaties, dat dit een sterke stimulans was om binnenkort de zomertraining aan te pakken.