Clubstarters IJsclub Tilburg

Sinds 26 februari jl. heeft IJsclub Tilburg twee eigen clubstarters; Johan Hermans en Jan van Vliet. Zij hebben op de schaatsbaan van Utrecht een examen gedaan samen met nog 9 andere kandidaten.
Het examen bestond uit het beantwoorden van 20 theorievragen binnen een uur. Daarnaast moesten ze beiden 4 maal een startschot doen bij de plaatselijke regiowedstrijden. In die korte periode moesten ze laten zien wat ze in huis hebben.
Dit alles vond plaats onder begeleiding van internationaal starter Jan Zwiers en twee andere internationals. Uiteindelijk is er van de in totaal 11 kandidaten er een definitief niet geslaagd en zijn er drie die nog een herexamen mogen doen, dat maakt het een nog betere prestatie van onze eigen clubstarters. We mogen weer trots zijn op deze twee vrijwilligers.