Drie gewestelijke titels voor IJsclub Tilburg

Dit weekend vonden op de Bredase ijsbaan de gewestelijke kampioenschappen allround plaats. IJsclub Tilburg wist hierbij 3 gewestelijke titels mee naar huis te nemen.

Lobke Blom wist na een goede 500m al gelijk de eerste plaats in te nemen bij de dames neo-senioren. Deze positie wist ze te verstevigen met haar 3 PR’s op de 1000m, 1500m en 3000m.

Karen Teuling had bij de Dames senioren op de eerste afstanden enkel concurrentie van clubgenote Maartje Dekkers, maar helaas moest sprintster Maartje bij de 5km verstek laten gaan. Hierdoor won Karen met meer dan 10 punten voorsprong op de concurrentie. Maartje werd 4e.

Bij de masters wist Vincent van Wersch de eerste drie afstanden met een ruime voorsprong te winnen waardoor een iets mindere 5000m niets afdeed aan zijn winst.

Naast de 3 eerste plaatsen hebben ook Wenzel Zeegers en Bjarne de Bont hun best gedaan een podiumplaats te verkrijgen. Hoewel Wenzel een PR reed op de 3km mocht hij door een ongelukkige val op de 1500m niet deelnemen aan de afsluitende 5000m, hierdoor behaalde hij slechts een 12e plaats. Bjarne de Bont had na een matige 500m te veel achterstand opgelopen om nog kans te maken op een podiumplek. Met twee PR’s op de 3000 en 5000m wist hij echter een verdienstelijke 5e plaats te behalen.

De volledige uitslag is te bekijken op de site van de baancommissie Breda