chilenen
,

Chileens schaatsteam dankt IJsclub Tilburg

chilenenHet Chileense schaatsteam, dat in Tilburg op de Ireen Wüst IJsbaan in training is als voorbereiding op een internationale schaatsloopbaan, heeft haar schaatsavontuur op zondag 3 maart  afgerond met een 5.000 meter. Het debuut op deze afstand was zeker niet onverdienstelijk met mooie tijden. Daniela Mella reedt zelfs een baanrecord op de Ireen Wüst IJsbaan bij de junioren A. Inmiddels is het viertal vertrokken naar Chili en is namens de rijders een bedankje aan alle vrijwilligers van de IJsclub die iets voor de Chilenen gedaan hebben op z’n plaats. Er zijn voor de vrijwilligers een aantal leuke kaarten onderweg.

n de tussentijd ligt er een plan klaar voor volgend schaatsseizoen. Het plan is opgesteld door trainers en begeleiders Frank van Geet, Barend Princen, Bob Kaper, Philo Mertens en Jolene Verbraak. Het plan bestaat uit een intensieve topsportbegeleiding met als doel de Chilenen tot en met kwalificatie voor de Worldcup op te leiden. Dit in combinatie met een studieprogramma. Dit plan is ingediend bij de Chileense schaatsbond in oprichting en ligt ter inzage voor geïnteresseerde sponsors.

Op het blog over de Chileense schaatsers kan je de verrichtingen van de laatste 10 weken terug lezen.