,

Tilburg on ICE

Ter afsluiting van het schaatsseizoen organiseren IJsclub Tilburg en Rotary Club Tilburg Triborch voor de 4e maal Tilburg on ICE.

Tilburg on ICE is een schaatscompetitie voor ploegen van bedrijven, instellingen en organisaties die in wedstrijdverband met elkaar de strijd aangaan.

Een ploeg bestaat uit 5 personen.

Overigens is meedoen, en daarmee schoolschaatsen voor de jeugd mogelijk maken, belangrijker dan winnen.
Het programma voor volwassenen (v.a.16 jaar)op de 400 meterbaan van de Ireen Wüstbaan bestaat uit 3 onderdelen; een estafette, een ploegenachtervolging en een marathon over 5 ronden.

Barbara de loor

Als op de 400 meterbaan de volwassenen hun wedstrijdprogramma afwerken, worden op de ijshockeybaan schaatsclinics geven voor kinderen in de basisschoolleeftijd.
De clinics worden met ondersteuning van IJsclub Tilburg trainers gegeven door niemand minder dan Barbara de Loor, voormalig topschaatster met vele medailles in haar prijzenkast.

Ouders van leerlingen in de basisschoolleeftijd

Wij stellen het zeer op prijs als u de school van uw kinderen attent maakt op de clinics en stimuleert om mee te doen. Als u bereid bent om een groep kinderen van de betreffende school te begeleiden is dit een nog mooiere bijdrage.
Van onze kant gaan wij de scholen hiervoor ook nog uitnodigen, met een voorkeur voor de groepen 6, 7 en 8.

De Clinics

De clinics hebben mede ten doel om belangstellende leerkrachten, ouders en begeleiders kennis te laten maken met het model van de schoolschaatslessen.
Informatie betreffende inschrijven gaat nog komen.

Voor informatie, historie en inschrijven van de wedstrijd op de 400 meterbaan zie; www.tonice.nl

Namens IJsclub Tilburg
Jetty Melchers