Chileense Wijn Wit

Wijn via Jamie Verbraak voor Chileens schaatsproject!

Chileense Wijn WitJamie VerbraakDe naar Chili geëmigreerde IJCT schaatster Jamie Verbraak steunt vanuit de Chileense Wijngaard Casa Marin het Chileens schaatsproject. Door de wijn te bestellen steun je het project voor de Chileense inline skaters met een Olympische schaatsdroom. Wil je het project steunen? Ben je geïnteresseerd in de voortreffelijke kwaliteitswijnen van Casa Marin? Lees dan hier verder of bestel direct wijn!

Chileens schaatsproject

ChileSpeedskating

Het afgelopen seizoen werden 4 Chileense inline skaters opgeleid tot schaatsers. Om hun Olympische droom waar te maken willen de Chilenen verder. Maar helaas is er onvoldoende budget voor de reis-, verblijf- en projectkosten. Daarom hebben onze leden Barend Princen en Philo Mertens met de naar Chili geëmigreerde schaatster Jamie Verbraak van Casa Marin een Chileense wijnactie georganiseerd. Door wijn te bestellen steun je een prachtig doel waarmee de Chilenen zowel hun maatschappelijke kansen als sportmogelijkheden kunnen verhogen. IJsclub Tilburg, het Gewest en de KNSB steunen de Chilenen al. Wil jij het project ook steunen? Bestel dan hier je wijn!

Steun het Chileens schaatsproject met de wijnactie

Wijnactie

Inline skaten is nog geen Olympische sport. Maar een groepje Chileense inline skaters heeft een Olympische droom. In Tilburg maakten zij begin 2013 hun eerste schreden op het gladde ijs en leerden bij IJsclub Tilburg de eerste kneepjes van het wedstrijdschaatsen. In ongeveer 10 weken tijd wisten ze al wat aansprekende resultaten neer te zetten. Niet genoeg om al te gaan voor deelname aan de Spelen van Sochi, maar zeker wel met het perspectief om binnen enkele seizoenen Worldcup kwalificatie te gaan afdwingen. Maar met de scope op Sochi en het sluiten van de IJsbanen liep het project af en zakte de belangstelling van het Chileens Olympisch Comité weg.

Om aansluiting bij de wereldtop te krijgen willen de Chilenen opnieuw voor 12 weken terug komen naar Nederland. Helaas is er nu geen budget vanuit het Chileens Olympisch Comité. We willen de Chilenen tóch helpen met een intensief sportprogramma gecombineerd met een studie Engels aan de Johan Cruijff Universiteit. We staan met een groepje vrijwilligers klaar de schaatsers op te vangen. Hiervoor zijn nu 2 riders in beeld. Met veel moeite hebben deze schaatsers geld ingezameld voor een vliegticket.  Voor de Johan Cruyff Universiteit is er een sponsor. Maar voor de overige kosten is er steun nodig. Denk aan toegang tot de ijsbaan, wedstrijd- en licentiekosten, lokale reiskosten, dagelijks levensonderhoud en materiaal. De levensstandaard in Chili is niet zodanig dat de schaatsers zomaar zelf alles op kunnen hoesten. Door mee te doen aan de wijnactie steun je het [roject voor het komende schaatsseizoen.

Chileense wijn van IJsclub Tilburg Lid Jamie Verbraak

Zoals wellicht bekend is voormalig schaatstalent en lid van IJsclub Tilburg Jamie Verbraak een paar jaar geleden naar Chili verhuisd. Tijdens een stage leerde ze de Chileense Wijnmaker Felipe Marin kennen. Felipe werkt in de wijngaard Viña Casa Marín van zijn moeder Maria Luz Marin. De wijnen van Casa Marin worden geïmporteerd door wijnkoperij Okhuysen uit Haarlem. Casa Marin won het predikaat “Beste Sauvignon Blanc of the world” van het invloedrijke wijnmagazine Decanter. Samen met Jamie van Casa Marin en wijninkoper Okhuysen zetten we voor de Chilenen een wijnactie op waarmee we het Chileens schaatsproject willen financieren. De kwaliteitswijn wordt ons tegen kostprijs geleverd. De marge die ontstaat door de wijn te verkopen gaat volledig naar het Chileens schaatsproject.