Verslag marathon wedstrijden 4 januari 2014

Op zaterdagavond 4 januari zijn in Tilburg, als afsluiting van de Regiomarathon competitie, verschillende marathonwedstrijden verreden. Het was een prachtige marathonavond met veel deelnemers en prachtige prestaties. Aan het begin van de avond startte de jeugd met een record aantal deelnemers.

Hierbij vielen vooral de prestaties van Anna van Wersch, Maud Lugters en Vera Mallens op. Zeer sterk gereden allemaal! Na de D2/C2/M2 (met onze Chileense Viviana Rodriguez als winnares bij de D2) en D1/C1/M1 was het tijd voor de recreanten. Met 30 deelnemers stond hier een mooi aantal schaatsers aan de start. De wedstrijd is gewonnen door Lobke Blom die daarmee overall winnares is geworden van de recreanten competitie. De uitslagen van de hiervoor genoemde marathons zijn te vinden op de website van de baancommissie Tilburg.

Hierna was het tijd voor de liefhebbers. Zij gingen van start met maar liefst 69 deelnemers. Zij hadden 40 minuten de tijd zodat iedereen op eigen tempo de 30 rondes kon volbrengen. In de uitslag is te zien dat ook hier snel gereden is. In dit overzicht zijn alle doorkomsten te zien (inclusief van de personen waarvan enkele rondes niet op het scherm verschenen).
Met de grote hoeveelheid deelnemers, een gezellig aantal toeschouwers en de goede prestaties was het een zeer geslaagde marathonavond!
Foto’s zijn te zien in het fotoalbum