Droogtraining in de Duinen

De 2e droogtraining in de duinen was afgelopen 25 juni. Eens per maand hebben alle 4 jeugdgroepen training in de Loonse en Drunense duinen. Om 19 uur verzamelen ze bij Bos en Duin. Een impressie van de twee jongste groepen:

Wie weet er een mooi plekje? De jongste groep, getraind door Katja, ging daarop achter Kurt aan die een coole plek wist. Hun warming up begon met het doorkruisen van de Duinen om vervolgens bij een vet steil duin te trainen. Daar kun je goed van afrollen joh!

De groep van Bianca begon na de warming up met het serieuze werk: de “van Persie” werd afgewisseld met de “Bruce Lee” en de plank. De buikspieren werden goed onderhanden genomen. Een Duin vraagt om beklommen te worden en zo ging de jeugd met kabouterpasjes, berenpasjes omhoog, en rennend, rollend of met radslagen weer naar beneden. Ook de schaatspassen zijn geoefend tegen het duin op. Al het zand geeft een extra dimensie aan de balans. Tijdens de training is er ook genoeg competitie. In 3 groepen, estafette met een bal of wedstrijdjes wie het eerst boven is. De conditie is goed getraind en de jeugd heeft echt lol gehad.

Na een ontspannen potje voetbal werd de training afgerond bij de verzamelplaats waar eerst de schoenen en sokken werden geleegd voordat ze in de auto stapten…

Meer foto’s van de training zijn te vinden in het fotoalbum van de ijsclub Tilburg.

Door Mirjam Schouten