Succes op EK inline skaten

Op het EK Marathon Masters Inline Skaten in Geisingen heeft Ad de Kort (Eindhoven en lid van IJsclub Tilburg) in de oudste leeftijdsklasse (70+) een zilveren medaille behaald (1:31:17). De Kort moest alleen de Zwitser Paul Graber voor zich dulden (1:22:35). Zijn partner Karen Teuling (ook Eindhovense en lid van IJsclub Tilburg) werd bij de dames 40+ derde (1:19:30). De winnares in haar klasse was niemand minder dan Claudia Pechstein (1:15:34).

Het 1,4 km lange parcours in het centrum van Geisingen bevatte een klim, een lange afdaling en enkele scherpe bochten, die het niet zonder risico’s maakten en dan ook enkele stevige crashes opleverden in de diverse categorieën. Een deel van de masters (dames, 30+ en 50+) reed daarbij ’s ochtends nog op een droge weg, maar de 40+,60+ en 70+ klassen kregen in de namiddag te maken met regen en een nat wegdek.