Leerzame start van het schaatsseizoen

Het schaatsseizoen is begonnen en hoe..
11 en 12 oktober ’s avonds is tijdens een eerste praktijkbijeenkomst voor trainers een opleidingsplan gepresenteerd door Rens van Korven. De opkomst van trainers was enorm; in totaal meer dan 60 trainers hebben hieraan deelgenomen. Aan de hand van een toelichting en in groepsverband uitzetting van deelonderwerpen, zijn er hele nuttige aanvullingen op het plan gekomen.

Na de theorie zijn de besproken zaken in een anderhalf uur durende sessie op het ijs in praktijk gebracht.
Naast het bestuur van zowel IJsclub Tilburg als de Vennen was ook de gemeente heel erg nieuwsgierig en aanwezig om te zien wat het plan inhoudt, mede ook met het oog op de schaatsschool waar trainers van IJsclub Tilburg een rol gaan spelen.

De positiviteit van alle trainers kan zich nu niet anders vertalen dan een mooie lijn met duidelijke opbouw om training te geven. Enerzijds houvast voor de trainer en anderzijds duidelijkheid voor onze schaatsende leden die goed willen leren schaatsen en/of trainen.