,

IJsclub Tilburg vangt kudde olifanten bij Paul Schoemaker Toernooi

Op 12 en 13 december hebben Maud Lugters, Vera Mallens en Stan van Reisen deelgenomen aan het Paul Schoemaker Toernooi in Deventer, een internationale wedstrijd voor jonge schaatstalenten. Alle deelnemers reden op beide dagen 500 m en 1000 m. Maud werd eerste op de 1000 m en tweede op de 500 m, Vera was op beide afstanden tweede in haar categorie en Stan behaalde twee derde plaatsen. Bij de uitreiking van de medailles bleken er geen gouden, zilveren of bronzen plakken aan de rood-wit-blauwe linten te hangen, maar olifanten!

Dit jaar waren er schaatsers uit Wit-Rusland en Polen op bezoek. Helaas was de taalbarrière groot, dus bleef het contact over en weer vooral beperkt tot de sportieve krachtmeting.

Op beide dagen moesten de schaatsers, vergezeld van coach Geert Aerts en enkele trouwe supporters, al voor dag en dauw op pad want om acht uur ’s ochtends klonk het startschot. Het is dan nog donker. De eerste dag stormde en regende het en dat was op de halfopen ijsbaan van Deventer goed te merken. Ook de kwaliteit van het ijs liet te wensen over. Desondanks reden onze schaatsers goede races. Maud werd eerste op de 1000 m en tweede op de 500 m, Vera was op beide afstanden tweede in haar categorie en Stan behaalde twee derde plaatsen. Bij de uitreiking van de medailles bleken er geen gouden, zilveren of bronzen plakken aan de rood-wit-blauwe linten te hangen, maar olifanten!

Op de tweede dag was de wind gaan liggen, maar was het niet minder koud. Weer werden er prima resultaten geboekt door de IJCT-rijders. Alle drie evenaarden ze precies hun score van gisteren. Dat leverde dus weer een zes olifanten op!

Bij de prijsuitreiking voor het eindklassement stonden Maud (eerste), Vera en Stan (allebei tweede) natuurlijk weer op het podium. De prijs die ze ontvingen…? Precies!