chile speedskating

Als eerste het IJs op met Chileense schaatsers?

chile speedskatingIJsclub Tilburg is al een paar jaar betrokken bij het schaatsproject waar we Chileense inline skaters omscholen tot schaatsers. Ze hebben nu 3 keer 3 maanden geschaatst. Sinds een maand zijn ze weer in Tilburg om voor nu een vol schaatsseizoen te trainen en aansluiting bij het Worldcupcircuit te vinden. Gedurende het seizoen zijn ze te zien in de dames top divisie en heren 1e divisie van de KPN marathons. Ondertussen gaan ze beide naar school. Een mooi project gesteund door de IJsclub en haar leden. Maar er is meer hulp nodig. Met crowdfunding proberen we het traject draaiende te houden. Zo organiseren de Chileense schaatsers samen met Gewest Brabant Limburg Zeeland de Pré skate Schaatsclinic op 9 oktober

Crowdfunding: Low budget traject is voor Chilenen al duur

We proberen het budget voor het project zo laag mogelijk te houden. Maar helaas hebben de mensen in Chili het minder breed en de kosten die we hier maken zijn voor hen al gauw te hoog. Daarom organiseren we wat crowdfundingsacties waarmee we het project financieren. Wellicht dat leden van IJCT het leuk vinden om mee te doen aan één van de volgende dingen.

Als eerste op het ijs met de Pré Skate Schaatsclinic 9 oktober in Breda

Volgende week 9 oktober organiseren we samen met het Gewest Noord Brabant, Limburg, Zeeland een schaatsclinic. Het is de avond voordat de ijsbanen in het zuiden open gaan. Wij mogen dan in Breda al het ijs op om een clinic te geven. De clinic wordt gegeven door de gewestelijke schaatstrainers, daar ben ik er zelf één van maar onder andere ook Annamarie Thomas. De kosten voor een leuke clinic bedragen €15.- pp. De opbrengst gaat volledig naar het Chileens project. Ook Maud Lugters en Kenny de Leeuw nemen deel aan de clinic. Wil je hen steunen, ga dan naar de site van het gewestWil je hier aan deelnemen?

Meld je dan hier aan voor de clinic

Kan je niet komen schaatsen? Voor wie niet kan komen schaatsen organiseren we nog een paar andere dingen.

Chileense wijnactie Kan of wil je niet mee doen aan de schaatsclinic dan ben je misschien geïnteresseerd in de wijnactie.

We verkopen al wat jaartjes Chileense wijn. We kennen de Chileense schaatsers via een Nederlandse schaatsster die nu samen met haar vriend en schoonmoeder wijngaard Casa Marin runt. Via Wijnkoper Okhuysen hebben wij een aantal prachtige Zuid Amerikaanse wijnen ingekocht met daarbij een 4-tal heerlijke wijnen van Casa Marin. Koop wijn en steun het project! Doe bij ons de bestelling en wij leveren de wijn bij je uit. Van elke fles wijn gaat 25% naar de Stichting Skate Twice van waar uit het project gefinancierd wordt.

Klik hier voor wijnbestellingen

Kerstpakketten ten bate van Chileens schaatsteam

Heb je een eigen bedrijf? Dan is het wellicht leuk om je personeel of relaties blij te maken met een flesje Chileense wijn. Vanaf 100 flessen zorgen wij voor een directe levering door wijnkoper Okhuijsen. De BTW is hierdoor ook aftrekbaar.

Klik hier voor zakelijke bestellingen

Skate Twice Supportactie

Kan je niet komen schaatsen en wil je ook geen wij, dan wil je misschien wel een lotje van de supportactie. Dit is opgezet met de grote clubactie/supportactie. Van elk lotje van €5.50 gaat €4.40 naar het project. Je kan éénmalig meespelen maar ook per maand of per kwartaal.

Klik hier om loten te kopen