Materiaalworkshop IJsclub Tilburg

Woensdagavond 11 november was de eerste materiaal workshop, gratis voor leden van IJsclub Tilburg en gegeven door Geert en Ruud Aerts. Na een opwarmertje met beeld achter de laptop van Ruud begon Geert wat theorie te vertellen, waaronder zijn ervaringen met slijpen van schaatsen van Ireen Wüst.

De 15 aanwezigen luisterden aandachtig naar Geert en stelden verschillende vragen. Daarna gaf Geert een demonstratie slijpen op één van de vijf blokken in de winkel van Ruud Aerts.

Vervolgens werden allerlei typen meegebrachte schaatsen uit de tassen gepakt en gingen de deelnemers zelf aan de gang. Volgorde van goed inzetten, ruw en fijnslijpen met afbramen en afsluitend polijsten werd netjes gedaan. Kwaliteitscontroles onderling waren aanwezig en nuttige tips uitgewisseld. Uiteindelijk ging iedereen rond 20 uur de winkel uit met weer een hoop ervaring bijgeleerd. Deze eerste avond was een succes. Het totaal aantal aanmeldingen is ruim 60. Er zullen dus nog wat avonden volgen.