Mooie resultaten bij de Shorttrack Beneluxcup in Eindhoven

Met 8 kinderen was IJsclub Tilburg op zondag 22 november vertegenwoordigd bij de 2e Beneluxcupwedstrijd in Eindhoven. Allemaal enthousiaste kinderen die graag wilden laten zien wat ze de afgelopen tijd bij de shorttracktraining hadden geleerd en dat had resultaat.

Bij de categorie ‘kids on ice’ reden Lotte Groenen, Danique Happel, Lars Boon en Geophrey Coenraad 3x een 222 meter.

Geophrey won al zijn wedstrijden en werd 1e in zijn categorie. Lars won zijn eerste wedstrijd, maar kon in de halve finale het tempo nog net niet volgen. Uiteindelijk veroverde hij toch een mooie 3e plaats. Lotte viel in haar eerste wedstrijd, maar wist zich goed te herstellen en kwalificeerde zich met een 2e plaats in de heats voor de halve finale. Uiteindelijk werd Lotte 1e in de B-finale. Danique werd 3e in de a-finale en 1e in haar categorie. Mooie podiumplaatsen dus voor IJsclub Tilburg. Iedereen die in deze categorie had meegedaan ging met een prijs naar huis. De andere 4 kinderen waren ingedeeld in divisie D en C. Sem Boon was ingedeeld bij divisie C en dat betekende meteen een 500 meter en veel snelle rijders waar hij tegen moest rijden. Ondanks deze tegenstand reed Sem netjes al zijn wedstrijden met mooie tijden. Quinty Breij, Thomas Jansen en Kurt van Baar reden in divisie D in de heats een 333 meter en in de halve en hele finale een 500 meter. Quinty werd 3e in de heats en kwalificeerde zich daarmee voor de halve finale. Uiteindelijk wist ze een 4e plek in de b-finale te bemachtigen. Thomas won zonder al te veel moeite al zijn wedstrijden en werd 1e in zijn categorie. Kurt viel helaas in de b-finale, maar kreeg wel de techniekprijs voor zijn mooie technisch rijden.

Iedereen proficiat met deze mooie resultaten. Jullie hebben het fantastisch gedaan.

Meer foto’s zijn te vinden in het fotoalbum: https://www.ijsclubtilburg.nl/fotoalbum/album/STBC_2_2015/

De complete uitslag is terug te vinden op de volgende site: http://shorttrackonline.info/compresult.php?comp=1883