JH_GKPJ2015_81.jpg

Vele PR’s op het GK pupillen en junioren Breda

JH_GKPJ2015_81.jpgAfgelopen zaterdag avond wat het gewestelijk kampioenschap Pupillen en Junioren C in Breda. Het kampioenschap is voor elke schaatser uit het gewest Noordbrabant – Zeeland – Limburg. Namens IJsclub Tilburg verschenen aan de start 4 dames B en C, 3 in de categorie A pupillen. Bij de heren 1 pupil B en 6 pupillen A. Naast de pupillen reden ook de junioren C; 3 IJCT dames, waaronder Maud Lugters. en bij de heren junioren C 1 IJCT lid.

Na de preparatie van de baan, waar goed ijs leek afgeleverd, werd rond 18.30 het startschot gegeven voor de 300m voor de pupillen. Ondanks de stormachtige en warme condities buiten de (deels open) baan werden vele pr’s gereden. Zowel Sterre, Quinty en Danique reden een mooie PR. Lotte zat er net tegenaan. Ook Senna reed als Pupil A een PR.

Ook het rijtje heren kon het niet nalaten de PR sporen in Breda achter te laten; Sem, Bram, Pepijn, Mathijs, Kurt, Cas en Thomas, Na de eerste baanverzorging was het de beurt aan de 500m voor de junioren C. IJCT lid Maud Lugters, die inmiddels in het gewest rijdt, reed een redelijk vlekkeloze race.

Aansluitend na baanverzorging de 500m pupillen, met een PR voor Quinty, Senna en Laura.

Direct na de spectaculaire 500m ritten, was de prijsuitreiking voor de categorieën D-F, B-C, en A. Voor IJCT stond Sterre in cat. B-C op een mooie 3e plek, waar de rest van de top 5 ook alleen maar uit IJCT leden bestond; net naast het podium maar toch knap gereden gezien de “concurrentie”.

Later op de avond werd de 1500m nog gereden, waar oa Maud Lugters weer reed, maar waar Amber en Lucas beiden een mooi PR reden.

Het was een mooie wedstrijd met prachtige prestaties. De uitslag staat hier, en de verreden ritten zijn hier beschikbaar.

De foto’s zijn te vinden in het fotoalbum: https://www.ijsclubtilburg.nl/fotoalbum/album/GKBreda2015/