ClaudioKPNMarathon1

Ruud Aerts Sport Marathon op 10 januari (KPN Cup)

ClaudioKPNMarathon1Op zondag 10 januari aanstaande vanaf 17 uur komen de topmarathonschaatsers naar de Ireen Wüst ijsbaan in Tilburg voor een spectaculaire krachtmeting in de KPN-marathoncompetitie van de KNSB. Deze wedstrijd draagt dit jaar een nieuwe naam: de Ruud Aerts Sport Marathon. De inmiddels ex-marathonschaatstopper uit Riel draagt de sport een warm hart toe en was graag bereid zijn naam er aan te verbinden. Voor IJsclub Tilburg komen naar Ruud Aerts en Karen Teulen nu 2 Tilburgse Chilenen uit in de KPN Marathon. Viviana Rodriguez en Claudio Sandoval. Beide veelbelovende talenten kunnen nu in Tilburg laten zien hoe goed ze het tot nu toe gedaan hebben.

Aerts: “Ik verwacht een snelle wedstrijd met veel rijders die de topvorm benaderen. Voor de marathonschaatsers is die periode erg belangrijk omdat dan de grootste kans op natuurijs bestaat en een Elfstedentocht. Tot de favorieten bij de mannen behoren die van coach Jillert Anema, uit team Clafis. Daarnaast verwacht ik Fabio Francolini voorin, de winnaar van vorig jaar. Ook Thom van Beek is een klasbak die me heeft beloofd wat te laten zien in Tilburg. Bezoekers zullen versteld staan van de snelheid waarmee het peloton voorbij raast. Dit is in het echt vele malen mooier dan op tv. Daarnaast krijg je vaak mooie stukjes ploegenspel te zien, waarbij ploeggenoten elkaar helpen. De combinatie van snelheid, tactiek en uithoudingsvermogen maakt het een echt spektakel!”

Programma 10 januari:
17 uur – Dames Topdivisie
18 uur – Heren Topdivisie
19.30 uur – Heren beloften

Entree: € 8
Voorverkoop: € 6

De voorverkoop vindt plaats op maandag 4 januari 2016 vanaf 19.30 uur bij de ingang van de ijsbaan en na 21 uur bij de trap in de hal (nieuwjaarsreceptie).