Groepsfoto Kardinge NPT 2016

Pupillen van IJsclub Tilburg op het Nederlands Pupillen Toernooi

Groepsfoto Kardinge NPT 2016Het iSkate Nederlands Pupillen Toernooi (NPT) werd zaterdag 30 januari voor de 22e keer georganiseerd in Groningen. Maar liefst vijf pupillen van onze vereniging waren dit jaar in de categorieën pupillen A, B en C uitgenodigd om aan dit toernooi deel te nemen. Een toernooi waar in het recente verleden Maud Lugters regelmatig op het podium te vinden was.

Om 12u waren alle pupillen netjes op tijd in Groningse Sportcentrum Kardinge aanwezig; Lotte Groenen, Danique Happel, Sterre Pikaar, Sem Boon en Bram Schouten. Ook Teun van der Linden van de Vennen was er.

Na aanmelding werd het programma boekje overhandigd en werden de kinderen naar het ijs gedirigeerd. Gijs had zich keurig voorbereid als coach en wist zijn coachplek netjes te vinden. Na een inrij kwartiertje werd het ijs netjes gedweild en de eerste reeks 500m ritten werden gestart. Met veel publiek langs de kant werd iedereen richting een PR geschreeuwd. Na de 300m volgde de 700m voor de B pupillen waarna een dweil voor de 1000m voor pupillen A werd gedaan. Beloofd was dat er een “mystery guest” zou gaan rijden; het bleek niemand minder dan Stefan Groothuis die de pupillen even liet zien “hoe een 1000m gereden moet worden”. Al in het begin van het toernooi was het duidelijk dat de IJCT rijders slecht een zeer kleine kans maakten op podiumplaatsen, echter het überhaupt geselecteerd worden om te rijden was voor iedereen een bijzondere ervaring. De uitslag is hier te vinden.

Foto impressie van de dag
Reeks met leuke filmpjes

In de eerst volgende hardrijder zal uitgebreid verslag gedaan worden van deze landelijke wedstrijd.