Pupillen van ijsclub Tilburg op het NK jeugdmarathon

Op zaterdag 6 februari werd het jaarlijkse NK jeugdmarathon voor pupillen en junioren verreden. Na vorig jaar Breda, was de gastheer dit jaar de Kardinge ijsbaan in Groningen. Namens ijsclub Tilburg waren er 2 meiden geselecteerd bij de catogerie pupillen A: Laura Boeren en Manouk Smeulders en 2 meiden bij de categorie pupillen B: Quinty Breij en Sterre Pikaar.

In tegenstelling tot vorige jaren reden de deelnemers niet in 1x een finale, maar 2x een serie in groepen van 25 rijders. De beste 12 rijders plaatsten zich voor de finale. Namens YCT wist alleen Sterre Pikaar zich te plaatsen voor deze finale. In de eerste serie van meisjes pupillen B werd Quinty 14e, waardoor zij net buiten de finale viel. Sterre werd tijdens dezelfde serie 6e.

In de 1e serie van meisjes pupillen A eindige Laura Boeren op de 22e plaats en diezelfde plaats eiste Manouk Smeulders in de 2e serie op. In de finale meisjes pupillen B eindigde Sterre uiteindelijk op een mooie 12e plek.

Merel Bertens van de Vennen was geselecteerd bij de meisjes junioren B. In deze categorie werd er wel alleen een finale gereden en Merel eindigde op de 9e plaats.

Voor ijsclub de Striene uit Breda was er dit jaar wel een podiumplaats weggelegd. Kayo Vos werd Nederlands Kampioen bij de jongens pupillen A.

De complete uitslag is hier te vinden.