Maud Lugters

Maud Lugters wint opnieuw Viking Race

Maud LugtersVoor het vierde jaar op rij wist Maud Lugters dit weekend de Viking Race te winnen in de categorie junioren C2. De Viking Race is een internationale wedstrijd in Heerenveen waar de beste rijders uit alle Europese landen voor worden uitgenodigd. De wedstrijd geldt als officieus Europees kampioenschap. Tijdens de eerste 500 meter waar de tegenstander van Maud gediskwalificeerd werd wegens 2 valse starts kwam Maud wat moeizaam op gang. Maar op de volgende 3 afstanden kwam Maud met 3 fantastische persoonlijke records prachtig terug en liet ze alle concurrenten achter zich. Ze reed 40.72 op de 500 meter, 1.21.59 op de 1000 meter en 2.07.84 op de 1500 meter. Dit waren tegelijk prachtige clubrecords bij de junioren C, zelfs Ireen Wüst was eerder nooit zo snel.