Clubkampioenschap junioren en volwassenen 2016

Zaterdag 5 maart omstreeks 13.00 uur stapten enkele baancommissie leden relaxed de Ireen Wüst baan op voor de missie voor die dag: een vlekkeloos lopende wedstrijd organiseren voor een kleine 130 deelnemers, junioren en volwassenen van IJsclub Tilburg, de Vennen en Braga.

Christ Krijnen had intussen gezorgd dat de podium onderdelen op het middenterrein geplaatst waren en had de heren van het geluid opdracht gegeven om de nodige onderdelen te installeren. Hoofdverantwoordelijken Jeroen Happel van IJCT en Marc van Hulten van de Vennen waren ondanks eerder op de dag drukte dankzij het kleine banen toernooi ook netjes rond 15.00 uur op de baan. Ondertussen was ijsmeester Berry de baan netjes aan het vegen, om hem daarna keurig te dweilen. Het kan niet anders dan dat dit goed wedstrijd ijs gaat worden.

Na wat technische tests, loting door Bert Haans en Johan Hermans werd de starter opgedragen om de eerste kwartetten weg te starten. Met een kleine vertraging ging het feest van start met de volwassenen B rijders; recreanten die graag een keer het clubkampioenschap willen rijden. Direct daarna gevolgd door de wedstrijd junioren. In de eerste 500m reeks werden direct al een aantal PR’s gereden, waaronder Stan en Charlotte.
Na de baanverzorging was het de beurt aan de “senioren” rijders die naast een 500m ook graag een 1500m rijden. Een knappe rit van Teun Huijben (40.23) resulteerde ook hier in een PR.
Intussen waren de broodjes weer keurig door de activiteiten commissie gesmeerd voor alle vrijwilligers, we kunnen er nooit genoeg hebben. Om je een beeld te geven, reken op ruim 40 mensen die bezig zijn om de wedstrijd en “randverschijnselen” goed te laten verlopen.
Dan het klapstuk waar verrassingen mogelijk waren… de 1500m. Voor velen toch een heel lastige afstand, ook voor de junioren. Maakt het natuurlijk wel des te spannender om de rijder met name in de laatste ronde “stuk” te zien gaan. Maar goed het ruimschoots aanwezige publiek mag natuurlijk genieten van de ritten.
Onder luide aanmoediging vertrokken de eerste kwartetten junioren. Het gejuich nam enorm toe bij de ritten van Vera en Maud, tegen elkaar wist Vera haar tegenstander Maud net voor te blijven, maar was het genoeg om als clubkampioen door te gaan? Het zelfde spel speelde tussen Marvin Muijs en Tim Princen. Waar Marvin nog een fraaie PR op zijn 1500 wist neer te zetten, won Tim de race.

Als toetje had de organisatie gezorgd voor een ploegen achtervolging. In de voorbereiding waren we bang dat de 6 ritten (12 ploegen) nooit vol zouden komen zo “direct na een 1500m” maar niets bleek minder waar; in een mum van tijd zat alles vol. Bert en Johan weer aan de bak om alles ingevoerd te krijgen met de teamnamen als FC de Hengelhotties” en “Johans Trots” op het scherm te krijgen.
Veel leuke reactie hebben we ontvangen over dit onderdeel; met de vraag dit vaker te organiseren.

Na de laatste rit werd door de baancommissie de uitslag overhandigd, waardoor we om 21:45 het podium konden betreden. Peter Kollau namens het bestuur het woord voerende. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de overall winst van deze editie 2016; waarbij Vera Mallens de clubkampioene 2016 is geworden, samen met Marvin Muijs. Nadat zij de wisselbekers in ontvangst genomen hadden, kon iedereen naar de skihut om nog even na te genieten van deze editie. Als organisatie kijken we terug op een gezellige en vooral sportieve editie met weer veel ideeën voor het komende jaar.

Namens organisatie (Technische commissie) willen we nogmaals iedereen bedanken; vrijwilligers, baancommissie, ijsmeester en natuurlijk alle leden die samen gezorgd hebben voor een succesvolle editie.
De fotos, met dank aan Henk Haans zullen deze week op de site verschijnen.

Uitslag

Rituitslag