Laatste wedstrijdtraining 2015-2016

verkleed schaatsenEn zo was het vanavond 10 maart weer de laatste wedstrijdtraining seizoen 2015-2016 op het ijs. Traditiegetrouw lijkt het wel op een carnavals optocht, maar dan eentje die zonder veel wind juist wel doorgaat.

Alle badjassen en alle maten en soorten werden zonder schroom op het ijs vertoond. Zelfs drakenpakjes met staart tussen de benen vonden snelheid op de klapschaatsen….totdat….het fluitje van Ad Timmermans klonk om voor schaatsers maar eens tegen de klok in te gaan schaatsen.

Binnen een mum van tijd werd gezwoegd om de bocht andersom te rijden; sommigen lijken het wel beter te kunnen dan de normale bocht. Maar ook hier zag je duidelijk weer: oefening baart kunst. Om het ijs seizoen met goed gevoel af te sluiten; schaatsen uit en met de blote pootjes het ijs op. Sommige zomertrainers zouden trots zijn hoe hier de voeten afgewikkeld worden. We kunnen met recht zeggen dat er optimaal gebruik gemaakt is van het ijs vandaag.

Bekijk de uitgebreide verzameling beelden in het fotoalbum.