Clubkampioenschap pupillen 2016

Hoe krijg je ruim 100 kinderen lachend en glunderend voor publiek? Juist: zet ze op het ijs en laat ze een clubkampioenschap rijden. Om 13:30 betraden de kleinsten (zelfs vanaf 4 jaar) het ijs om op de grote 400m baan hun vaak eerste wedstrijd ervaring op te doen. De allerkleinsten reden een 100 en 300m die ook meetelde voor de 3-luik promotie wedstrijden. Veel ouders met camera of telefoon in de aanslag om dit evenement te “vereeuwigen”. Zelfs boekjes hebben we gezien waarin tijden opgeschreven worden.

Voor de AB kids was er een 100 en 500 meter, waar ook die kinderen veelal lachend maar ook serieus door de bocht kwamen. Op het laatste rechte eind ging het zo mogelijk nog harder door de aanmoediging van het in grote aantallen aanwezig publiek.
Na de kleinste jeugd kwamen de wedstrijdpupillen nog aan bod met een 500 en 1000m. Mooi om te zien ook voor het publiek hoe hard die al gaan. Met een kleine vertraging kon rond 16:45 uiteindelijk de prijsuitreiking beginnen.
En ook hier bleven de stralende gezichtjes. Veel kinderen onverwacht op het podium en gingen er met een mooie prijs weer mee huiswaarts, nadat IJsclub kleding en schaatsen weer ingeleverd waren.

De baancommissie die de wedstrijd verzorgd voor jullie is weer zo snel als de brandweer en heeft de rituitslag en totaal uitslagen al weer netjes beschikbaar staan, ook de uitslag van de promotiewedstrijden. Bekijk de foto’s in het fotoalbum.

Een bedankje ook naar alle mensen, maar vooral ook ouders van kinderen, die geheel vrijwillig een mooie wedstrijd hebben neergezet voor al deze kleine toppers; zonder hen gaat dat natuurlijk niet. Een prachtige afsluiting van een mooi seizoen 2015-2016!

Morgen, maandag 14 maart verdwijnt het ijs en kunnen daarmee het zomer seizoen gaan starten. Hopelijk doen veel kinderen ook hier weer mee met het aanbod wat we hebben in de vorm van skeeleren en droogtrainen als voorbereiding alweer op komend seizoen. Heel binnenkort kun je hiervoor een email voor ontvangen; let ook op de website waar uitgebreide informatie beschikbaar komt.

Namens technische commissie zien we jullie heel graag weer snel terug!