Geslaagde clubkampioenschappen

Ook dit jaar waren de clubkampioenschappen wegens tijdgebrek over 2 datums verdeeld.

Op 28 januari was het de beurt aan de junioren en volwassenen.

Rond 13.00 uur waren de eerste leden van de baancommissie al op de baan om de wedstrijd voor te bereiden, laatste mutaties door te voeren en de loting te doen.

Net na 16.00 uur waren de blokjes gelegd en kon het festijn beginnen. De aftrap was voor de recreanten, waarvan de meeste hun wedstrijddebuut maakten met een 2x 500m combinatie.

Na de 500/1000m voor recreanten met meer ervaring kwamen de junioren en, voornamelijk wedstrijdrijders, voor hun 500/1500m.

Na vele PR’s, wat gedoe met tijdwaarneming en vooral gezelligheid, gingen we over naar de prijsuitreiking in de skihut.

Onze voorzitter Sjef had de taak op zich genomen om de prijsuitreiking te doen. Joost Hermans en Erik Agterdenbos hadden de medailles en bekers weer keurig klaargezet. Uiteindelijk blijkt dat overall gezien Maud Lugters bij de dames en Kenny de Leeuw bij de heren de clubkampioenen van 2016-2017 zijn geworden.

Het was een super gezellige middag en avond met mooie sportieve prestaties. Het blijft leuk om te zien dat onder alle groepen in de club mensen het leuk vinden om de clubkampioenschappen te rijden. Je doet het tenslotte toch met name voor jezelf.

We kijken alweer uit naar 18 februari als de pupillen hun clubkampioenschappen gaan rijden.

Als organisatie willen we graag de activiteiten commissie bedanken voor de goede verzorging voor de “innerlijke” mens; de baancommissie voor het inregelen van de wedstrijd, juryleden, starter en scheidsrechter. En natuurlijk niet te vergeten alle vrijwilligers er rond omheen die het mogelijk maken om deze wedstrijd te kunnen organiseren.

De foto’s van de clubkampioenschappen staan inmiddels op de website.

De uitslagen van de wedstrijd zijn inmiddels beschikbaar op schaatsen.nl.