Pupillen van ijsclub Tilburg op het NK jeugdmarathon

Op zaterdag 11 februari werd het jaarlijkse NK jeugdmarathon voor pupillen en junioren verreden op het besneeuwde De Uithof in Den Haag. Namens ijsclub Tilburg waren er 4 meisjes geselecteerd in de categorieën pupillen A en B. In de categorie pupillen A: Quinty Breij en Sterre Pikaar en in de categorie pupillen B: Lotte Groenen en Danique Happel.

Net als vorig jaar reden de deelnemers niet in 1x een finale, maar 2x een serie in groepen van maximaal 20 rijders. De 12 beste rijders van iedere serie plaatsten zich voor de finale. Namens IJsclub Tilburg wist alleen Quinty zich te plaatsen voor deze finale.
In de eerste serie van meisjes pupillen B werd Danique 13e, waardoor zij net buiten de finale viel. Lotte werd in de andere serie 17e na een ongelukkige val.
In de 1e serie van meisjes pupillen A eindige Quinty op de 12e plaats en Sterre in diezelfde serie 13e, ook door een ongelukkige val. In de finale meisjes pupillen A eindigde Quinty uiteindelijk op een mooie 21e plaats.
De complete uitslag is hier te vinden.