Clubkampioenschap Pupillen

Op zaterdag 18 februari is het clubkampioenschap verreden voor alle pupillen. Samen met IJsclub de Vennen was het weer een super wedstrijd met veel gespannen en blije kinder gezichtjes.
Met maar liefst 105 kinderen variërend van 5 tot 13 jaar, waarvan 71 van IJsclub Tilburg werd gestreden om de podiumplaatsen.

Eerst was de beurt aan de jongste kinderen, categorie E en F. Startend met een 100m. Gespannen gezichtjes aan de start, om zo snel mogelijk naar de eind streep te komen.
Na deze allerkleinsten, was het de beurt aan de wedstrijd pupillen, die een 500m reden, gevolgd door de categorie C en D kinderen die weer een 100m reden.
Afsluitend voor iedereen een 300m, waar je duidelijk zag dat het voor de kleinsten een mooie inspanning was. 300m op de grote baan, dan voel je je ook al heel wat.

In de eerst volgende hardrijder zal een uitgebreid verslag beschikbaar zijn van deze leuke en spannende avond.

Na de prijsuitreiking door onze voorzitter Sjef ging iedereen tevreden, met snoepzak en beker of medaille weer naar huis.

De foto’s kun je hier in het album vinden.

Omdat de wedstrijd een officiële wedstrijd is staan de tijden en uitslagen beschikbaar op de website van de KNSB; schaatsen.nl

De uitslagen staan ook op de site van de baancommissie.