Klasseer jezelf voor het NK Jeugdmarathon

Op 17 februari 2018 zal het NK Jeugd Marathon in Tilburg verreden worden. Ben jij Pupil A, B, of Junior A,B of C probeer je dan te plaatsen. Voor pupillen A en B is sprake van een nationale finale in plaats van een NK. Voor ons Gewest mogen er per klasse 4 deelnemers meedoen.

Doe dus aan alle vier de selectiewedstrijden mee en je hebt kans dat je een uitnodiging krijgt van de KNSB om aan het NK Jeugd Marathon in Tilburg mee te mogen doen.

De selectiewedstrijden voor ons gewest zijn in:

• Eindhoven op zaterdag 11 november,
  • Breda op zaterdag 25 november,
  • En in Tilburg op zaterdag 9 december.

De Gewestelijke kampioenen zijn automatisch geklasseerd. Het GK is op 2 december in Breda.

Voor de afvaardiging naar het NK Jeugd / landelijke finale pupillen marathon is voor de pupillen en junioren C de eindstand in het jeugd Regio Marathoncompetitie Zuid leidend, na aftrek van het slechtste resultaat. Voor de junioren B en A is de stand per 13 januari van het klassement van de Regiocompetitie Zuid bepalend.
De Gewestelijk Kampioen per klasse is automatisch geplaatst. De selectie wordt bepaald door de 3 beste resultaten van de regiowedstrijden én het GK Marathon Jeugd.

Voor eventuele vragen,

Ad Timmermans tel: 0657322960.

Peter Huijben tel: 0651174430