1e kwalificatie NK Jeugd Marathon: winst voor Lotte Groenen

De kop is er af. Afgelopen zaterdag namen zes jeugdleden deel aan de 1e kwalificatiewedstrijd voor het NK Jeugd Marathon, op 17-2-2018 te verrijden in Tilburg. Het aantal deelnemers was dan erg minimaal, de inzet en strijd waren er niet minder om.

Eerst waren de C-junioren aan de beurt. Met Kurt, Thomas en Pepijn. Deze drie junioren streden in een heel mooi peloton mee om de prijzen. Geweldig mooi om te zien hoe deze groep van 15 rijders er een échte wedstrijd van maakten. Complimenten voor de sportieve strijd. En ja, er kan er maar één winnen. Kurt werd 5e, Thomas 11e en Pepijn 12e.

Bij de meisjes C-junioren vertegenwoordigde Sterre IJsclub Tilburg. Al bij de eerste versnelling kwam ze door een aanraking met een andere rijdster een klein beetje op achterstand. Dit kon ze niet meer goed maken en eindigde als 5e. Daarna kwamen de meisjes pupillen A met Lotte en Danique. Zoals wel vaker vormt de laatste wedstrijd de kers op de pudding: Lotte won op overtuigende wijze de eindsprint. Gefeliciteerd Lotte.

De volgende kwalificatiewedstrijd is op 25 november in Breda. Voor alle leden van IJsclub Tilburg een oproep om de volgende wedstrijden zeker niet te missen.