2e kwalificatie NK Jeugd Marathon: bloemen voor Geophrey

De 2e kwalificatiewedstrijd is een feit. Helaas met een minimale bezetting van YCT; de strijd was er niet minder om. Bij de jongens pupillen C nam Geophrey meteen brutaal de kop en stond die niet meer af. Voor de toeschouwers en volgens de marathonwetten niet echt tactisch, maar Geophrey was vol vertrouwen: op stijlvolle manier wist hij de winst te pakken en daarmee de bloemen. Gefeliciteerd.

De volgende wedstrijd was de meisjes pupillen A met deelname van Danique Happel en Lotte Groenen. Lotte werd mooi 2e, op een schaatslengte van de winnares. Danique werd 4e. Het slotakkoord was voor de C-jeugd. Bij de meisjes kon Sterre Pikaar jammer genoeg niet haar stempel op de wedstrijd drukken. Ze werd 6e. Bij de jongens wist Thomas Jansen een verdienstelijke 6e plaats te veroveren. Prima gedaan allemaal.

De volgende kwalificatiewedstrijd is het GK Marathon voor de jeugd, te verrijden op 2 december in Breda. De winnaars plaatsen zich automatisch voor het NK Jeugd. De laatste kwalificatiewedstrijd is in Tilburg op 9 december.

Foto: Jeroen Happel