Marathon: een terugblik op het afgelopen seizoen

Het zou een uitdagend seizoen worden: de organisatie van het NK Jeugd Marathon is aan Tilburg toegewezen, gecombineerd met de Ruud Aerts Sport Schaatsmarathon. Daarnaast hebben we ons eigen programma, met de marathonwedstrijden voor de dames, senioren en masters als onderdeel van de Regiocompetitie en de baancompetitie voor de jeugd. Na de eerste marathonwedstrijd is de promotie van dit NK gestart bij de doelgroep, namelijk de junioren en pupillen van IJCT. We vinden Henrie van der Linden van Van der Linden Gereedschapslijperij uit Moergestel bereid om de bloemen te sponsoren voor de winnaars bij de jeugdwedstrijden. Henrie, dank je wel hiervoor. En dan is het moment daar: met veel inzet van vrijwilligers is de voorbereiding van het NK omgezet in daden. De dag zelf is verlopen zoals een OC zich dat maar mag wensen. Iedereen die daaraan heeft bijgedragen, enorm bedankt voor jullie inzet.

Nu het seizoen is afgelopen kan de balans worden opgemaakt. De Werkgroep Marathon kijkt terug op een zeer geslaagd seizoen. Het juryteam stond soms voor uitdagingen, maar ook daar zijn we goed mee omgegaan. Een compliment aan het juryteam. Het einde van een schaatsseizoen, betekent ook het starten van de voorbereidingen voor weer een nieuw seizoen. Als Werkgroep Marathon hebben we laten zien wat marathon kan betekenen. Wij hopen vooral dat onze inzet voor de wedstrijden bijdraagt aan het animo voor onze jeugdige schaatsers, om volgend seizoen ook aan marathonwedstrijden deel te nemen. Voor het zover is, wensen wij iedereen een mooie zomer toe.